Jävla Telenor!
Så innan idag så skulle mamma ringa och kolla så att det verkligen stämde, och då fick hon prata med en bitchig kille i kundtjänsten som snorkigt sa åt henne att han var tvungen att prata med mig eftersom det var mitt abonemang. Och, ja det är klart att det finns vissa regler. Vem som helst ska ju inte kunna ringa och säga upp någon annans abonemang, men han kunde för jävelen sagt det på ett trevligt sätt! Så jag fick prata med honom och då började han babbla (fortfarande på ett väldigt bitchigt och oprofessionellt sätt) och sa att han kunde säga upp abonemanget nu så att så att uppsägningstiden på 3 månader börjar räknas från nu, och går ut helt den 27 september. Så förklarade jag det med att det stod i papperna att man inte kunde säga upp det tidigere, men att jag hade gjort det om det inte stått, och då hade jag ju kunnat byta abonemang nu och ta med mitt nummer. Men den sketna typen ville ju inte hjälpa till, han bara fortsatte säga det han hade att säga på ett bitchigt sätt. Kundtjänsten ska ju vara till för att stå till tjänst till kunderna och jag tycker verkligen inte att han jobbade på rätt plats! Han var otrevlig och inte ett jävla dugg hjälpsam!
Så nu ska jag gå och köpa telefonen ändå. Köper den kontant så att den inte är bunden till något så får jag väl ha kvar mitt skitabonemang med dålig täckning till den 27 september så byter jag direkt därefter.
Ursäkta svordommarna i inlägget men jag blev så jävla arg efter att ha pratat med den bitchiga människan..
Hej Josephine,
Vi på Tele2 är glada att du ska välja oss som mobiloperatör och hoppas att allt löser sig med ditt nuvarande mobilabonnemang.
Om det är så att du vill flytta med ditt mobilnummer från Telenor till oss vill vi bara informera dig att numret måste vara aktivt hela tiden hos dem tills vi tar över numret. En portering av mobilnummer tar cirka 1-2 veckor att genomföra. Ibland kan det vara nödvändigt att informera sin nuvarande operatör om detta så att abonnemanget inte stängs av innan vi har fått en möjlighet att begära en portering. Vi rekommenderar alltid att man meddelar sin mobiloperatör att man ska portera ut numret för att undvika komplikationer.
Skulle du få några frågor eller funderingar får du gärna mejla mig på [email protected].
Med vänliga hälsningar
Michaela Lindell, Tele2.